Kako se meri vreme u Telenoru


Počelo je naizgled sasvim bezazleno. Milioni uređaja širom sveta se kvare, kvarovi se otklanjaju, i to je nešto sasvim normalno. Uređaj bitan za ovu priču je mobilni telefon marke Alcatel, kupljen uz ugovornu obavezu kod Telenora. Već jednom se kvario, kvar je u oba slučaja bio identičan, ali je prvi put serviser uspeo da osposobi telefon za dalju upotrebu. Nekoliko meseci kasnije, i dalje u garantnom roku, telefon je zakucao i prosto nije moglo ništa da se radi sa njim, te je odnet u lokalnu poslovnicu mobilnog operatera. Budući da je poslat na servis, na korišćenje je dobijen drugi aparat, istog proizvođača i sličnih karakteristika. Posle samo tri dana, dobio sam SMS sledeće sadržine (sadržaj citiram, jer ga smatram jako bitnim za dalji tok priče):

Postovani, Vas aparat je pristigao sa servisa u prodavnicu u kojoj ste ga predali. Mozete ga preuzeti u roku od 7 dana. Za dodatne informacije pozovite 063/9000

Zadovoljan što je popravka trajala tako kratko, odlazim u poslovnicu u Batajnici i saopštavam kako sam došao da podignem telefon, jer sam SMS-om obavešten da je stigao. Uredno sam prvo razdužio telefon koji sam dobio na korišćenje, radnica Telenora ga je pregledala, ustanovila da je sve u redu, a onda je priča počela da dobija zanimljiv tok. Možda je bitno da napomenem da se radi o sestrinom telefonu, koji sam sticajem okolnosti ja nosio na reklamaciju, ali to ne menja suštinu priče.

Ponedeljak, 18.08.2014. godine

– Znate, Vaš telefon zapravo nije stigao, serviser ne može da ga popravi, i dat je nalog da Vam se izda novi aparat.

– Pa dobro, dajte mi novi telefon, pa da idem ja polako…

– E pa ne, sad mora da se radi aneks ugovora, pa tek onda Vaša sestra dobija novi uređaj, doneće joj ga kurir na kućnu adresu.

– U redu, a može li onda ona da koristi i dalje ovaj telefon koji sam Vam upravo vratio, pa ćemo ga vratiti kada stigne novi?

– A ne, ne može, a i nema potrebe, najdalje u roku od tri dana ona će dobiti novi uređaj.

– Ako su u pitanju tri dana, daću joj ja svoj telefon da koristi, i u redu je.

– E sad, vidite, ovog modela koji je ona koristila više nema u ponudi, pa je potrebno da odaberemo neki drugi model, i da ja to onda prosledim kolegama iz prodaje.

– U redu, pogledaću ja sa sestrom na Telenorovom portalu šta ima u toj ceni i šta se uklapa u paket, pa ću Vam javiti.

– Super, može tako, dogovorili smo se.

Utorak, 19.08.2014. godine

– Ja samo da Vam javim da je sestra odlučila da uzme model taj i taj. Možete li da proverite uklapa li se on u njen paket i u cenu?

– Sve je u redu, uklapa se, ja to šaljem kolegama i oni će odmah to da obrade.

Usledilo je strpljivo čekanje ta tri dana predviđena zakonskim (ugovornim) rokom.

 

Petak, 22.08.2014. godine

– Dobar dan, ja sam došao da proverim šta se dešava sa novim uređajem, budući da sestra dok joj ne stigne novi aparat koristi moj telefon, pa je sad priča postala malo nezgodna.

– Kada smo mi ono beše poslali mail kolegama?

– Ja bih rekao u utorak, a evo ovde papira koji je stigao iz servisa, na njemu piše ponedeljak, dakle dan posle toga je utorak.

Onda sledi kraći monolog koji treba da uđe u anale poslovanja mobilnih operatera na svetskom nivou.

E pa znate kako, ja sam e-mail poslala kolegama u utorak, ali popodne, tako da je to njima stiglo u sredu. Daj bože da su oni uradili aneks ugovora u četvrtak, tako da je praktično to prvi od ona tri radna dana predviđena ugovorom, danas je drugi dan, subota i nedelja se ne računaju jer oni ne rade, tako da je tek ponedeljak treći dan. Ako ni tada ne budete dobili telefon, dođite u utorak pa ćemo da tražimo neku povratnu informaciju.

 

Prosto nisam mogao da poverujem sopstvenim ušima. E-mail je poslala u utorak, pa je on stigao u sredu??? Na stranu što ja mučenicu razumem, i što je poenta verovatno bila u tome da u utorak popodne nije bilo nikoga ko bi mogao da pročita poslati e-mail, da li je moguće da neko ko radi na prodajnom mestu uređaja visoke tehnologije sebi dozvoli da u 21. veku izgovori da je mail stigao sledećeg dana? Išao poštanskom kočijom od Batajnice do Novog Beograda? I neka to sve bude tako, neka bude da nije bilo nikoga ko bi ga pročitao u utorak popodne, pa valjda je bilo nekoga ko ga je pročitao u sredu? Ili je za izradu aneksa ugovora („Umesto aparata sa IMEI brojem tim i tim, korisniku se na osnovu servisnog naloga broj taj i taj, daje uređaj sa IMEI brojem tim i tim“, i gotova priča) potrebno nekoliko radnih dana?

Sve u svemu, sačekasmo ponedeljak, sačekasmo i utorak, da bi se negde u popodnevnim satima došlo do saznanja da traženog modela nema na lageru. Još jedan od sjajnih poteza kompanije koja pretenduje da bude najbolji operater mobilne telefonije u Srbiji. Nude na sajtu nešto čega nemaju na stanju. Pokušao sam da saznam kada će eventualno stići taj model telefona, lako je zaključiti da sam pitao budalaštine, odgovor se da naslutiti: „Pa to ne zna niko, trebalo bi ovih dana, ali niko ne zna sa sigurnošću kada!“. Naravno, nuđeni su neki drugi modeli uz doplatu u kešu, tu onda ništa nije bilo problematično. Sačekalo se još par dana, a onda sam ja počeo da zapomažem što u call-centru, što na Twitteru, i na toj mreži (ne mogu da grešim dušu) me je odmah kontaktirao onaj ko stoji iza zvaničnog Telenor naloga. Tog ili sledećeg dana, sada se više ne sećam, dobio sam informaciju da je stigao jedan telefon u magacin, te da će kolege iz prodaje u najkraćem roku odraditi svoje. Već sledećeg dana me je ushićeno pozvala radnica sa prodajnog mesta u Batajnici da me obavesti kako će telefon uskoro stići, jer je aneks ugovora odrađen, i telefon je prosleđen kurirskoj službi.

Juče, u petak (29. avgusta, JEDANAEST dana nakon slanja e-maila), dolazi kod sestre kurir i donosi telefon, ali avaj! On ne može da preda uređaj nekome ko nema biometrijsku ličnu kartu, iako ona ima i dalje važeću LK (važi do 2016. godine, dakle još pune dve godine). Nekako dođoše do toga da može da joj da telefon ukoliko mu da overenu zdravstvenu knjižicu (?!), ali se Marfi tu potrudio da knjižica bude kod sestrine koleginice, koja je nosila u firmu da je overi. Kurir reče kako mora da ide, ali će se vratiti sutra (tj. danas) ukoliko sestra pribavi knjižicu. Doneh je ja još sinoć, i jutros spremni počesmo da čekamo kurira. U jednom momentu sam zamolio sestru da ga pozove i da vidi kada će doći, da bismo mogli u skladu sa time da organizujemo svoje vreme, i onda sledi potpuni šok. Iako sam mislio da me više ništa ne može iznenaditi u ovoj priči.

Telefon je vraćen Telenoru, tako da ćete morati da vidite sa njima šta i kako dalje.

Amin.

Pokušao sam da saznam na Twitteru o čemu se radi, dobio sam vrlo ljubazan odgovor kako će se onaj ko koristi Telenorov nalog raspitati kod kolega i javiti mi odmah o čemu se radi, ali na tom obećanju je ostalo. Na moje nekoliko sati kasnije ponovljeno pitanje (sada, dok pišem ovaj post) dobio sam odgovor:

Proverili smo, kurir zbog sigurnosti nije bio u mogućnosti da preda telefon bez dodatnog dokumenta.

Što se tiče ponovne dostave, prosledili smo sve informacije kolegama koji su zaduženi za taj deo posla, i u ponedeljak očekujemo odgovor.

 

E tako tri dana, mereni u Telenoru Srbija postanu tri sedmice. I ovo je primer kakvim koracima idemo ka Evropskoj uniji i svetskim standardima. U civilizovanoj zemlji bi zbog ovakve svinjarije neko sigurno ostao bez posla, a sestra bi bila debelo obeštećena od strane kompanije, a u Srbiji će se to završiti tako što će vuk pojesti magarca, ona će i dalje plaćati račune, a kad će biti u prilici da koristi uređaj koji kroz račun plaća… E pa jebi ga, ne može i jare i pare. I da platiš, i da dobiješ to što plaćaš. Moraš malo da čekaš, malo da budeš ponižavan, malo maltretiran. Ne valja se opustiti i navikavati se na normalno poslovanje.

Da je situacija kod drugih mobilnih operatera išta bolja, ja bih je svim silama nagovarao da raskine oba ugovora koja ima sa Telenorom, i da pređe kod nekog drugog, ali pošto su to sve isti nesposobnjakovići, ostaje nam samo da se nerviramo i da gledamo šta nam rade. I da im za to plaćamo, kako i koliko ko može. Kada se sklapa ugovor (čitaj: kada ti za debele pare uvaljuju škart robu) onda može i bez lične karte, samo ako znaš JMBG i broj dokumenta, ili sa starom, onda je važeća, a kada treba da dobiješ uređaj onda moraš da imaš biometrijsku ličnu kartu.

Ja sam prosto bez teksta. Ne znam ni kako da završim ovaj post, tako da…

22 thoughts on “Kako se meri vreme u Telenoru

  1. Ni u Telekomu ne znaju da mere vreme. Nama su došli na kućni prag da ponude box paket,mi prihvatili,izabrali telefon koji je trebalo da stigne u toku nedelje. prošle su nedelje i nedelje,zapravo oko mesec i po dana. Zvali smo,bili ljubazni i mi i oni i već sam počela da verujem da moj poštar krade. Onda sam se drznula da im kažem da su potpuno neprofesionalni,da je u situaciji kada imaju konkurenciju na tržištu koja nude možda i bolje i jeftinije usluge krajnje neprofesionalno da odlažu ispunjenje obaveza. Napakovala sam još nešto o ceni interneta koja se povećala,a brzina ostala ista….Vrlo brzo našli su telefon kojeg ,isto tako,nije bilo na lageru.
    Biti vodeći teleoperater u Srbiji očigledno nije mnogo zahtevno!

    Liked by 1 person

    • Sve to polazi od našeg mentaliteta, i od famoznog straha od svakoga ko može da donosi bilo kakve odluke koje nas se tiču. Koliko se samo ljudi „plaše“ raznih šalterskih službenika, počev od banke pa do medicinskih sestara. Pa tako i ovde, kao da treba da budemo srećni što nam je pružena prilika da debelo plaćamo nešto što je širom sveta dostupno po simboličnim cenama. Zapravo, mi uopšte nismo svesni svojih prava, dresirani smo da znamo samo za obaveze. Od prava znamo za ona pogrešno usađena – da ne radimo ništa, a da država mora nešto da nam da. Naopako sve.

      Liked by 2 people

  2. Imam sličan problem sa Alcatelom na 064, telefon mi se od prvog dana kvari, oni su ga kao dva puta popravljali, pri tom nisam dobijala novi za vreme popravke jer oni, zamisli, nemaju nikakve veze sa handy-em koji daje aparat, a oni paket…?! Garancija od pola godine je prošla, isti kvarovi se i dalje javljaju, njihovi robotizovani operateri uvek isto ponavljaju, valjda dok ne počneš da udaraš glavom o zid- sad na nama je samo da odlučimo hoće li to biti naša ili nečija tuđa glava izgleda… Dve godine moram da izdržim, ej dve godine će mi dete imati kad konačno mogu da ih oteram u majčinu! Ako ne poludim do tad jer briše kontakte, poruke, pucketa, zakucava se..mail ne mogu ni da otvaram…

    Liked by 1 person

    • A možda bi se stvari i promenile kada bismo se organizovali, pa ih malo bojkotovali i izneli istinu na Internet. I šerovali iskustva te vrste. Nijedna kompanija, ma koliko bila jaka i ma koliki monopol imala, nije u stanju da se izbori sa negativnom kampanjom, samo ako je kampanja ljudski sprovedena. Možda bi i mediji mogli malo da se uključe u celu priču. Umesto da prenose isključivo vesti iz crne hronike, mogli bi da se pozabave malo pravima potrošača.

      U svakom slučaju, hvala na komentaru. Možda ovi komentari budu onaj kamičak iz koga se rađa lavina. :)

      Sviđa mi se

      • Moja kuća se pravima potrošača bavi već 4 godine, zasebnim prilozima i specijalizovanom emisijom u kojoj se oni javljaju. Slabu snagu ima reč, a rekla bih i mediji.

        Sviđa mi se

  3. Drugi operater, drugi ali ne previše drugačiji problem… živeo oligopol mobilnih operatera i hvala na inspiraciji za priču :D Kad dovoljno ljudi javno i bez dlake na tastaturi iznese svoja „predivna“ iskustva sa mobilnim operaterima, a i svim drugim firmama čijim su uslugama i proizvodima nezadovoljni, možda se i upristoje.

    Liked by 1 person

    • Ako neko ima problem da iznese svoj problem javno, neka me angažuje, bez problema i za simboličnu cenu ću to uraditi podjednako srčano kao da sam i ja u pitanju. :)

      Hvala na komentaru.

      Sviđa mi se

      • Ja nemam problem :) samo što ću ispričati priču na svoj način, that’s it. A generalno se slažem sa iznošenjem istine o svemu… Drago mi je da tekst nije poštovao „blogerska pravila“ i da je verno preneto ono što se desilo.

        Sviđa mi se

    • Ja i nisam birao aparat, birala ga je sestra, a bili smo oboje dovoljno neiskusni da ne pročačkamo unapred šta stoji iza „Telenor Smart HD“. Ja spadam u konzervativne pristalice teorije da postoji Nokia i postoje ostali proizvođači telefona. :)

      Sviđa mi se

  4. Šta god da birala, ako uzimam aparat za dinar, mogu da očekujem probleme. Ali ovo sa kategoričnim „ne može bez biometrijske“, ponovljenim nekoliko puta, me je dovelo do belog usijanja, došlo mi bilo da onog nesrećnog kurira opaučim po labrnji, pardon my French…

    Liked by 1 person

    • Nije kurir kriv zbog toga što on ima pravila po kojima mora da postupa. To je već stvar kurirske službe, tj. firme koja organizuje dostavu. Problem je što je on – znajući da ne radi vikendom – slagao da će doći sledećeg dana (tj. u subotu), samo da bi mogao što pre da ode i da završi posao. I problem je što Telenor ne pronalazi za shodno da, kada već proda robu, pozove kupca i kaže: „Telefon smo Vam poslali po kurirskoj službi, biće Vam dostavljen, pripremite to i to od dokumenata.“. To je samo jedan telefonski poziv, može čak i SMS-om da se reši, a toliko toga olakšava. Još je grđe ako kurir radi i subotom, a nije hteo da dolazi (jer mu je, recimo, to bila jedina isporuka za Batajnicu, pa mu je bio smor da se vozi). A najgrđe bi u tom scenariju bilo to što su meni iz Telenora rekli kako kurirska služba ne radi subotom (iako ja mislim da radi), te da će oni odgovor dobiti tek u ponedeljak. Odgovor se, u ovom slučaju, očekuje od službe prodaje Telenora, ne od kurira.

      Jednom rečju, maltretiranje kome bivamo izloženi potpuno bespotrebno. Nisu potrebne nikakve magije, dovoljno je uneti samo malo kulture u poslovanje, i bar ponekad pomisliti na potrošače od kojih se živi.

      Sviđa mi se

  5. Najgore što nam se dešava je to što naše priče nemaju odjeka – ništa se ne menja, i kao što kažeš svi operateri su isti. Prvobitno sam imala problem sa Vip-om, tvrdili su da dugujem novac, a na računima se nije iskazivao dug. Kada su me predali agenciji za naplatu ( zbog 2300 din koje sam odbijala da platim dok mi ne pošalju račun) i kada su isti počeli svim mojim ukućanima da prete, računajući i moju decu, jednostavno sam platila i prvom prilikom raskinula ugovor.
    Trenutno imam problem sa alkatel telefonom i Telenorom – 2 puta u servisu, i 2x je sve ok- a telefon ne može da se koristi jer je „puna memorija“. I ne vidim rešenje…mi smo za njih ovce za šišanje i čvrsto se kriju iza tamo nekih procedura i pravila…
    Nadam se da će tvoja sestra imati više sreće, ili da ćeš ti izvršiti veći pritisak svojim pisanjem i time ih primorati na neku akciju koja vam ide u prilog.

    Liked by 1 person

    • Maltretiraj telefon do beskonačnosti, ne bi li crkao od silne upotrebe, jer kada ne mogu da ga poprave moraju da ti daju drugi, a tih Alcatela (ako je to ona serija Telenor Smart XX) više nema u ponudi, pa onda možeš da izabereš drugi model. To sa ekstremno malom internom memorijom je poznat problem, i u suštini bi mogao da se reši donekle, ali izluđuje činjenica da su oni svesni tog problema bili i kada su uvrstili taj model telefona u zvaničnu ponudu. Još su ga krstili u „Telenor Smart“. Ako ne znaš kako da ga maltretiraš, daj ga meni na 3-4 dana, ima da ga nema :)

      Hvala na komentaru, u svakom slučaju. A što se odjeka tiče, na nama je da šerujemo, da prozivamo, da upiremo prstom, da delimo informaciju među što većim brojem ljudi. Što onda otvara pitanje blogerskih sekti, uticajnih blogera (čije se lajkuje i šeruje, a čije ne), i to nas onda odvodi u nekom sasvim drugom smeru.

      Sviđa mi se

  6. Brate,

    Širi ovo svuda da se sazna: Jutarnji program, Žikina šarenica, Lea Kiš… :-)
    Udri ih. Telefon je smece, ali Telenor je đubre ;-))

    Pozz

    Sviđa mi se

Ostavi komentar

