Gastarbajteri – priča druga


U prethodnom postu dotakao sam se nečega što sam nazvao gastarbajterskim patriotizmom. Pišući ga, pokušao sam da se ogradim i da izbegnem generalizovanje, i na nekoliko mesta sam vrlo precizno napisao kako poštujem svačije pravo na izbor, i kako poštujem svačiju odluku da živi na ovaj ili onaj način. Svako prema željama i mogućnostima. Iz toga je i najneukijem čitaocu više nego jasno da ja nemam problem sa gastarbajterima. To su ljudi koji su – naterani mukom ili jednostavno željom da svoj život učine boljim – napravili neke svoje izbore, i žive svoje živote, nemajući sa mojim nikakvih dodirnih tačaka. Da li bih ja otišao trbuhom za kruhom ili ne bih, i koji su to razlozi za i protiv, potpuno je nebitno, i još jednom podvlačim da su mi podjednako nebitni i razlozi onih koji jesu ili nisu otišli u tuđinu.

Post se odnosi na one gastarbajtere koji sa bezbedne udaljenosti pozivaju na protest, pobunu, nerede, a u nekoj bližoj našoj istoriji i na ratove. I upravo zbog takvih ljudi, a njihov broj uopšte nije mali, odabrao sam termin „gastarbajterski patriotizam“, želeći da istaknem ono što me iritira. Pravdajući se željom da u Srbiji bude bolje, oni nas pozivaju da se odupremo, da se borimo, da menjamo stvari, da se ne bojimo. Oni, koji su svoju sreću potražili na nekoj drugoj strani; oni, koji su se na ovaj ili onaj način (u većoj ili manjoj meri) odrekli otadžbine; oni koji su ratna dejstva i tranziciju koja je usledila nakon kvazidemokratskih promena proveli na bezbednoj udaljenosti i u uređenim državama. Svidelo se to nekome ili ne, zvučalo to grubo ili ne, mene takvi gastarbajteri izuzetno nerviraju, i nikada neću propustiti priliku da im u lice (makar ono bilo virtuelno) kažem da su pobegulje koje pametuju iz sigurnosti mišjih rupa.

Budući da su reakcije na društvenim mrežama pokazale da u prethodnom postu nisam u potpunosti pravilno shvaćen, ovde ću pokušati da stavim tačku na bespotrebne diskusije, precizirajući svoj stav koliko god sam u stanju.

Ljude ne delim prema boji kože, verskoj ili nacionalnoj pripadnosti, ne delim ih prema seksualnom ili političkom opredeljenju, ne delim ih ni prema prebivalištu. Ljude delim na dobre i loše. Ne priznajem patriotizam koji pokušava da se proda iz inostranstva, ma koliko se on pravdao (navodnom) ljubavlju prema otadžbini. Poštujem svačiju želju da ima mišljenje koje je potpuno drugačije od mog, i ja nikada i nikoga zbog toga neću uvrediti. Ovo je, pak, moj blog, i ja ću svoje mišljenje na njemu uvek iznositi bez dlake na jeziku, a sve uvrede na svoj račun, koje stižu od polupismenih i neobrazovanih sunarodnika rasutih diljem planete, doživeću kao potvrdu svojih reči. Primitivne vrste se, u nedostatku validnih argumenata, uvek okrenu agresiji. Ništa novo.

6 thoughts on “Gastarbajteri – priča druga

  1. Ja sam tvoj prvi tekst shvatila na pravi način. U potpunosti sam te razumela. Sa ljudima iz dijaspore iliti gasterbajterima imam dodirnih tačaka jer mi je mnogo rodbine raštrkano po svetu. Zaista pametuju izdaleka. Ono šta mene posebno nervira nisu samo pozivi na pobune, već i njihove konstatacije da mi ne znamo da se organizujemo, da ne znamo da štedimo, da ne radimo dobro ovo ili ono..ima niz primera. Nisam se uključivala u diskusiju na društvenoj mreži jer sam se plašila da ću biti preoštra. Ako ponovo bude diskusije, uključujem se..

    Sviđa mi se

    • Svi mi imamo nekoga ko je iz nekih svojih razloga otišao trbuhom za kruhom. Bilo da je u pitanju rodbina, bilo da su u pitanju prijatelji. Meni je samo žao što su se prozvanim našli oni na koje se post nije odnosio.

      I hvala na komentaru, svakako . :)

      Sviđa mi se

    • Već jednom rekoh u pređašnjim komentarima. Moj blog, moj izbor tema. Ukoliko osetim potrebu da pišem na bilo koju temu, ja ću to uraditi.

      Ali hvala na komentarima, u svakom slučaju.

      Sviđa mi se

Ostavi komentar

